torsdag 1 mars 2018

The beast

Ja, "the beast from east" kallas ju  det väder som just nu härjar i Sverige. Vi här i Almo har varit förskonade från de allra värsta blåsvädren och snöfallen, men kallt är det i alla fall.
Om ett par månader ska här vara fullt med
tomater, gurka och annat smått och gott.
Snön ligger tung över buskarna i trädgården

Jag får hålla mig varm med att baka, laga mat och gör andra roliga saker. I går tog jag hand om 1 kg älgfärs och kokade köttfärssås Bolognese i min slow cooker. I dag ska jag köpa högrev och göra lite pepparrotskött. I går bakade jag också matbröd och vetekransar.

Ett par vetekransar  och 4 grova limpor.
I pauserna sitter jag och lägger pussel på min iPad. Jätteroligt!! Jag tar också fram bilderna som min son och sonhustru har skickat. De är i Phuket och de behöver i alla fall inte tänka på snöskottning där.
 
Två av barnbarnen som har svårt att gå upp ur det varma vattnet
Morgon och kväll sitter jag hos deras katt. Vi kelar och myser och har det allmänt trevligt.

  • "Många talar så här års om att de skulle vilja ligga i ide. Som björnen. Bara ligga nerbäddad tills värmen kommer. Det är de långa kalsongernas natt"  Lena Larsson 1919 - 2000. Svensk inredningsarkitekt.
Vi hörs!
 
 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar