måndag 12 februari 2018

Ljuspunkter

Efter ett tandläkarbesök och symöte, så känns det bra att kunna vara hemma en stund. Snön vräker ner utanför fönstret och jag har precis tagit in mina sista pelargoner från blomrummet. Nu ska de få vara inne i jämn värme och få vatten och näring i någon vecka.

I söndags kom jag äntligen iväg till Svärdsjö och min syriska familj. Sedan Baroa´as moster och hennes barn flyttat till Falun, har hon blomstrat upp tycker jag. Nu har hon en vän att prata med och det var bra för henne.
Rittal - dottern går på dagis och älskar det. När hon är hemma vill hon gärna sitta och titta på barnprogram på Baroa´as telefon. Det ska börjas i tid. Hon fyller 2 år i april.

Pappa Ehab har tagit upp målningen lite igen och han har gjort en så fin bild på en tiger med en sk. paint brush. Annars funderar han på flera olika yrken. Det är handledaren som föreslår och han funderar. Just nu har han 4 olika yrkesval att fundera på. Lastbilschaufför, busschaufför, taxichaufför eller frisör. Det ska bli spännande att se vad han väljer för bana.
Mat blev jag naturligtvis bjuden på. Helstekt kyckling i ugn och pastagratäng och så sallad förstås. Tidigare har det bjudits på läsk till maten men i går fick jag prova nåt nytt. Det var turkisk yoghurt smaksatt med lite salt och lite vitlök. Detta vispades med elvisp så konsistensen blev som vanlig mjölk. Riktigt gott och mycket nyttigare än läsk.
Till kaffet efter maten serveras ett fat med nötter/mandel av olika sorter, chipsstrimlor och Ballerinakex.

 

 


  • "Klaga inte under stjärnorna över att det saknas ljuspunkter i ditt liv." Henrik Wergeland 1808 - 1845. Norsk diktare.
Vi hörs!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar