fredag 2 juni 2023

Kalla vindar

 Der blåser kalla vindar. Det känns nästan som höst. Har varit ute i trädgården lite men det känns inte nåt inspirerande. Skulle så lite morötter men fröna blåste iväg och hamnade inta alls där jag ville. Det får vänta tills det mojnar. Jag har också åkt på nån liten förkylning. Den har satt sig på stämbanden så maken har riktigt lugnt och skönt. Förkylningar går över . Nästa vecka ska jag byta  vindruta på bilen och ta prover på vårdcentralen, jag ska också gå och kolla på skolavslutningen i Siljansnäs kyrka. Jag har nämligen lånat ut dotterns leksandsdräkt till en irakisk flicka och jag vill så gärna se hur hon ser ut. Det är också skolavslutning hemma hos sonen och hans familj på eftermiddagen med sedvanlig presentutdelning och god middag. 

Maken, Kurt/Nisse och hönsen

 

  • "Ingenting är så lätt att det inte kan bli svårt om det görs motvilligt." Terentius 195f.Kr - 159 f.Kr Romersk författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar