måndag 14 november 2022

Hälsa

 Tiden går och vi närmar oss första advent. Maken är ute för att hitta en fin gran till Almo by och att man också ska kunna hämta fram den med traktor. Det är så blött ute i markerna så det är alldeles omöjligt på vissa ställen - om man inte vill köra sönder förstås.

 Anders fotoblogg -

Själv har jag börjat att tänka så smått på både julbröd och julmat och förbereder det som går. Det är alltid skönt att ligga lite i framkant så man inte behöver flå ihjäl sig de sista dagarna. Det fick jag nog av när jag jobbade. Allt skulle vara klart till alla julgästerna kom och det som skulle göras hemma orkade man inte riktigt med.

Jul Jul strålande Jul..... På... - Dalecarlia Hotel & Spa | Facebook
Klart för julgästerna på Dalecarlia

Nu på morgonen har jag gjort en sats med Shots - ingefära/citron/honung/vatten. 1 liter räcker till mig och maken i ca 1,5 vecka om vi tar en snaps av detta om dagen. Håller garanterat förkylningen borta, och om en stund är det dags att åka till prästgården och förbereda lite inför kyrkans sopplunch den 29/11. Vi i sygruppen ska ha ett lotteri till förmån för Svenska kyrkans arbete i utlandet.

Julmarknad blir det på lördag i Alvik och på söndag i Siljansnäs. Min syster kommer hit på söndag och vi ska tillsammans åka upp till Siljansnäs och titta på vad alla duktiga hantverkare har åstadkommit.

Katten Kurt/Nisse är lite sur på sin husse. Husse har nämligen satt upp ett kompostgaller runt fågelbordet så nu är det svårt att få tag i nån pippi.Nu går han över till grannen men han har tänkt att göra samma sak. Livet är hårt för en liten katt ibland.

 Så ska jag lura dom stora på födan.... - Fotosidan

  • "Naturen, tiden och tålamod är de tre största terapeuterna." Bulgariskt ordspråk
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar