söndag 27 november 2022

1:sta advent

 Ja så är vi då där, till och med med lite snö på backen. Byns adventsgran sattes upp i går och det var en riktigt fin gran. Maken har som jag skrev om tidigare varit ute och tittat efter gran och hittade den här. När han väl funnit en fin gran, så måste han prata med markägaren om lov att få ta den och i de allra flesta fall så är det helt OK. Han funderade lite på hur många granar han hjälpt till att hitta, och kom fram till att det nog är ett 30-tal eftersom Almo by tidigare levererade nån gran till Siljansnäs också. Alla byar skulle ansvara för en gran vid kyrkan tills dess att kommunen tog över ansvaret.




I går kom en hel del folk och ville vara med. Dels att hjälpa till med granen men också för att umgås en stund, dricka kaffe, glögg och smaka på hembakade pepparkakor. Det är så trevligt att alla (nästan) stannar kvar och umgås lite. på vintern blir det ju inte att man ses så ofta som på sommaren.

Jag och maken var ut till skogen idag och hämtade granris, enris och lite mossa. Nu får mitt barnsliga jag komma fram och jag får dekorera lite inför julhelgen, jag tar det lite undan för undan så inte tomtarna kommer fram för tidigt. Det blev i alla fall lite granris till ytterdörrarna.


  • ”Glöm inte vilken skatt en vanlig dag är”

                                               Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar