lördag 20 november 2021

Fullsprutad

 Nu har både jag och maken fått våran 3:dje covid-spruta. Samtidigt fick vi också den årliga influensasprutan. Det känns riktigt skönt. Att veta att man gjort det dels för att skydda sig själv men också för att undvika att smitta andra. Har haft lite influensa-känningar efter den sprutan men inte så mycket att inte en alvedon eller 2 kan hjälpa.

Bildresultat för sprutan

Vi går mot första advent och det kliar lite i fingrarna på att börja adventspynta lite. Ute ska det ställas ut lite krukor med gran/tallris och det kan man ju göra utan att det verkar konstigt. Inne däremot vill jag nog vänta med ljusstakar och stjärnor till - i alla fall samma vecka som advent. Vi får väl se hur det går. Ska åka till Borlänge en dag nästa vecka för att tända ljus för mamma och pappa och då passar jag på att titta in i en blomsterbutik för att köpa några fräscha blommor till fönstren. Pelargonerna ska få semester nu. Det blir bra för dom och jag slipper se "eländena".

 Bildresultat för julblommor bilder

Tänkte åka till grannbyn Alvik på julmarknad i dag på förmiddagen och i morgon ska jag åka in till Siljansnäs. Tänkte jag skulle få tag på ett par kransar till entrédörrarna. Det finns så många duktiga hantverkare så det kan vara roligt att bara gå runt att titta om inte annat.

Bildresultat för dörrkransar jul

  • "En optimist köper sig en plånbok för sin sista sedel."
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar