onsdag 22 september 2021

Älgjakten närmar sig

 Maken slutade jaga älg för några år sedan. Jag tror inte han har ångrat sig. Speciellt inte såna dagar som idag. Visserligen har jakten inte börjat än men det kan ju bli lika väder som det är idag. Regn och rusk. Köttet som blev efter jakten saknar jag egentligen inte. Många affärer idag har extra driver på både stekar, filéer och biffar så nog kan man fylla frysen om man vill.

 Bildresultat för älgjakt

I söndags stod jag utanför vallokalen uppe vid prästgården för att samla in pengar för ACT - svenska kyrkans biståndsorgan. 2 timmar stod jag och det blev riktigt kyligt på slutet. Då var det skönt att åka hem, äta, ta sig ett glas vin och sen sätta sig i fåtöljen med en filt över sig.

Maken är ute i skogen och rensar diken. För att lätt komma fram med skogsmaskiner så måste de fylla i dikena med ris och annat. Det är sånt som han rättar till. Han är duktig att vara ute och hålla på. För mig blir det inget gjort utomhus om inte solen skiner lite grand.

En annan som är duktig att vara ute är våran katt Nils/Kurt. Där finns det inget dåligt väder, ibland när han kommer in så är han genomblöt men på natten vill han i alla fall sova hos matte och husse. 

Blommorna blommar fortfarande så fint i rabatterna så de får vara så länge. Den enda pelargon som jag inte tagit in än är min stora från ön Egina i Grekland från år 2009. Det är lika gruvsamt varje år. Ska jag slänga den eller ska den få vara kvar. Den tar ju väldigt stor plats att övervintra. Ja det visar sig vad jag är på för humör när det närmar sig.


  • "Vanligt sunt förnuft är inte särskilt vanligt." Voltaire1694 - 1778. Fransk författare
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar