måndag 19 juli 2021

Fruntimmersveckan

 

Vårt fina stubbhus

 Idag är det Sara som har namnsdag och som inleder just fruntimmersveckan. Veckan där man - enligt hörsägen - förväntar sig regn hela veckan. Inte i år ser det ut som. Varmt och soligt kan vi förvänta oss enligt SMHI. Tårta och gott kaffebröd är nåt annat som man kan förvänta sig under fruntimmersveckan för alla har vi väl nån bekant med namn, Sara. Margareta (Greta), Johanna, Magdalena (Madeleine). Emma (Emmy), Kristina (Kerstin) och Jakob.

 Bildresultat för fruntimmersveckanBildresultat för fruntimmersveckan

Själv har jag två nära bekanta i den här veckan; min syster Margareta och vår dotter Kristina.

Apropå vår dotter, så vill jag berätta eller tipsa om en fantastisk plats som hon bjöd mig och maken till härom dagen. Det var vid Snöå Bruk Dala Järna. Platsen ligger några hundra meter norr om själva bruket vid Storsjöns ände. Ryggåsstugan heter platsen och är ett café med lunchmeny och kaffe/bröd. Det var så vackert och så rofyllt. Jättegod mat och....ja superlativen räcker knappast till. Jag vet med bestämdhet att dit åker jag gärna igen.



Hemma på Hansgården händer det inte så mycket. man orkar inte ta itu med nåt stort i värmen. Jag skördade i alla fall min vitlök och de blev en riktigt fin skörd. Maken tittade också under ett par stånd potatisblast och det ser riktigt bra ut det också.

 

  •  "Varken kärlek eller hosta kan döljas". Latinskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar