lördag 3 april 2021

Påsk

 


 Påsken har infunnit sig och sommartiden har införts. Vi går sakta men säkert mot varmare tider även om det inte känns så just nu. Men april-väder är ju nånting som är etablerat så varför ska vi inte ha det i år också?

Har precis varit ute och tagit en promenad och plockat lite videkissar. I går plockade jag ett par kvistar Tibast . Vackra men lömska och giftiga.


 Våran egen kisse har träffat en turistkatt. Det är i granngården som dom har en liten katt i nästan samma ålder som våran Nisse. Dom bor normalt i Stockholm och de två ungdomarna fann varandra direkt - efter en del smygande. Nu jagar dom varandra (på lek) och har väldigt roligt - som det ser ut i alla fall.

Har varit och fått min första vaccinspruta. Fantastiskt! Maken ska få om några dagar. Blev lite dålig på kvällen med huvudvärk och så frös jag väldigt. Det gick emellertid över när jag tagit en alvedon och bäddat ner mig med en filt. Helt normala symptom enligt sjukvården.

I övrigt går jag och väntar på lite mindre blåsigt väder och lite varmare så jag kan börja ställa i ordning mina blom- och grönsaksland.

  • "Mars rusar in som ett lejon men går ut som ett lamm." Engelskt ordspråk

Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar