torsdag 8 april 2021

God fortsättning

 

 Påsken är avklarad och nu väntar vi in första maj. Jag har funderat på att anordna ett gårdsloppis i Hansgården fram i maj - närmare Pingst. Trevligt med lite folk och bra att förhoppningsvis bli av med en del av det överskott som finns. Jag vet att när jag stänger loppiset för dagen så säger jag "Aldrig mer", men det har jag gjort varje gång. Det brukar vara en intensiv dag men å andra sidan är det väl så det ska vara.

Mina frösådder har kommit igång och vårlökarna ute i landen börjar blomma. Det är en underbar tid!



I dag ska vi åka till Leksand för maken ska få sin 1:sta vaccination. Därefter blir det en liten tur till Clas Olsson för att fylla på lite grejer. Sonen och hans familj har fått brutit sin karantän efter det att de testats negativt och det känns ju skönt speciellt för barnen som nu kan träffa sina kompisar.

I morgon ska jag försöka att sätta upp isolerplast i växthuset så jag kan ställa ut en del plantor. Naturligtvis måste jag ha en sk. frostvakt som slår på om det skulle bli för kallt., men plantorna mår bra av riktigt solljus.

  • "I natt smidde jag tusen planer, i morse gjorde jag precis som vanligt." Konfucius  551 f.Kr - 479 f.Kr. Kinesisk filosof.

 Vi hörs! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar