onsdag 27 maj 2020

Fel,fel,fel

Jag skrev felaktigt i förra bloggen att det var Mors dag i söndags. Så fel jag hade.......men so what
Mors dag kan man fira varje dag om det är så. Vi kom i alla fall iväg på en jättefin tur från Siljansnäs till Stora Tuna. Vidare över Stora Skedvi och så Hedemora. Regnet hängde i luften med fram mot Hedemora tittade solen fram och sken så vackert över hisnande gula Rapsfält. Det var så vackert och det är en fantastisk möjlighet att kunna ta bilen och bara åka iväg ut. Ta med kaffe och stanna där det känns bra.
Vi åt årets första Matjesill lunch hos min syster och rabarberpaj till efterrätt. En riktig vårlunch alltså.

I måndags fick jag besök av "min" flyktingfamilj. De kom och ville säga adjö. De ska flytta ner till Karlshamn där de fått lägenhet och Ehab blivit erbjuden jobb. Det var lite sorgligt. Jag har ju känt dom från deras första tid i Sverige och Siljansnäs. Följt dom när de fick sin dotter Rittal och sen vid flytten från Siljansnäs till Svärdsjö och så senast sonen Mohammads födelse.
Jag är glad att de törs satsa och stå på egna ben. Jag kommer ju att finnas här för dom om dom vill.
Jag har lärt mig så mycket under den här tiden. om islam, arabiska maträtter, hur det är att vara på flykt och mycket, mycket mer.

  • "De sista gästerna följde vi till grinden; farvälets rester tog nattvinden."  Henrik Ibsen 1820 - 1906. Norsk författare och dramatiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar