lördag 23 maj 2020

En gigant har fallit.

En jätte har fallit för bilan. Eller närmare bestämt; nu har Hansgårdens entrétall sågats ner.
1 sågare, 1 skyliftskötare och 5 personer som släpade ris och körde bort. Nu är det tomt men vi vet åtminstone att vår jordkällare inte kommer att raseras av tallrötter och att vägen inte sprängs sönder av fler rötter.

Det har varit lite av en revolution här på gården nu i vår. Den stora bolltujan är borta, tallen är borta och den stora rhododendronbusken är flyttad. Det är maken som är så ivrig och jag är lika ivrig att fylla upp tomrummet (efter tujan) med någonting nytt. Efter en tur till Bäsna trädgård så kanske jag vet mer.

I morgon på Mors Dag, så tar vi en tur och hälsar på våra mammor. Maken hälsar på sin på Siljansnäs kyrkogård och jag hälsar på min i Stora Tuna minneslund. Därefter fortsätter vi neråt för att besöka  min syster i Hedemora  En lagom fin tripp.

  • " Den som väntar på ett tillfälle förlorar tid". Giordano Bruno 1578 - 1600. Italiensk filosof, matematiker och astronom.
Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Hej! Ingrid Almo
    Jag heter Omar Bertil Hansson och bor i Västerås…Jag släktforskar och har på fars sida kommit tillbaka till en person som heter Anders Görsson och han föddes just i Hansgården 1679 (saknar datum)

    Så! Nu är jag jättenyfiken på Hansgården om när den uppfördes och om min släkt möjligen bor kvar i huset efter så många generationer (8 från mig och med mina två barn och ett kommande barnbarn så blir det generation 10 efter Anders Görsson)

    Har ni någon form av hembygdsförening i lokalerna då det finns en hemsida kopplad eller har ni denna sida privat!?

    Snälla! Mails mig och berätta vad du vet!

    Omar.hansson@outlook.com

    Ha det gott!🤗

    SvaraRadera