onsdag 8 april 2020

Påsk


Det händer inte så mycket. Maken har fått färdig första delen av gärdesgården. Resterande del måste vi vänta med tills den stora tallen blivit nersågad. Risken finns att den kan rivas ner av det stora trädet annars. Reaktionerna på den del som är klar är enbart positiva och det känns ju bra. Hansgården känns mer som en gård med en avgränsning ut mot vägen.
Jag själv var ute i trädgården en dag men det är fortfarande tjäle i backen så det är bara att vänta med trädgårdsarbetet.
Jag har - mot mina egna uttalanden - satt en hel del frön. Det som väntar nu är sånt som kan sås direkt.
Trädgårdsmöblerna har kommit ut, även om vi inte använder dom än och bilen har fått sommardäck.
Som ni ser så tror vi på en vår och sommar - trots Corona

Nu blir det påsk till att börja med och på Långfredagen kl. 19 ska jag sätta mig i fåtöljen och se på ”Vem var den mannen” med amatörer från Frikyrkan i Insjön. Jag har sett den live 2 ggr och den är värd att ses igen.
Påskaftonen dukar jag upp ett litet påskbord åt mig och maken och det får bli vår påsk 2020. Kanske åker vi en sväng till Stora Tuna kyrkogård för att hälsa på mamma och pappa. Vi får se. Det beror på vädret.

  • Ha nu En riktigt fin Påsk. Håll avstånd och tvätta händerna 🙏
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar