tisdag 24 mars 2020

Hemmasysslor

Idag har jag haft en "ute-dag" en dag med besök i diverse affärer och då jag uträttat en del ärenden. Ska försöka att begränsa detta till en dag i veckan, allt för den här eländiga coronakrisen. Jag och maken är ju så lyckligt lottade, att vi har båda barnen nära inpå och de har lovat att hjälpa till att handla och annat om vi bara säger till.
Själv behöver jag den här lilla kontakten med den yttre världen och med långa avstånd till andra människor och sunt förnuft så kanske det går vägen men vad vet man, rätt som det är så kan smittan vara riktigt nära.

Vita gäss på Siljan
Inomhus finns det en hel del att göra. Många rum som ska städas, det finns handarbeten och det finns böcker och filmer på TV. Sysslolös behöver man inte vara. Sen kan man ju alltid baka lite också.
I morgon blir det surdegslimpa eftersom jag har fått tag på både surdeg, jäst och mjöl. Hade tänkt mig att vara ute i trädgården lite också, men vädret inbjuder inte till det. Kyliga vindar blåser bort den lusten.
Lyser upp tillvaron lite med tulpaner
  • " Act labores jucundi" - Ljuv är mödans lön  
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar