tisdag 11 februari 2020

Sinnesro

I går var jag på Mediyoga. En granne - Johanna - leder den i Almo bystuga. Jag var så trött efteråt så jag sov som en stock hela natten. I morse kände jag mig riktigt pigg så jag tog en promenad med stavar. Det var så skönt ute. Minus 1 grad och solsken - så jag knallade på och till slut tog tanten slut, men jag tog mig hem för egen maskin. Längden var inte speciellt lång - 3 km - men terrängen var jobbig. Att jag aldrig lär mig att göra saker med måtta! Det är i alla fall vackert.


Nu har jag gjort en Moussaka på grekiskt vis och det ska bli gott. Vår dotter kommer också hit för hon är hemma för vård av sjuk katt och kan behöva få lite mat i magen.
Vi satt hos veterinären nästan hela dan i går och Missan behöver lite omvårdnad efter den pärsen.

  • "Yoga är svårt för den som inte har en lugn själ." Bhagavad Gita. Mytologiskt diktverk skrivet på sanskrit
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar