tisdag 9 juli 2019

Livet går sin gilla gång......

 
 
På min veranda
I dag har jag varit med min granne till Bäsna trädgård. Åh vilket paradis och livsfarligt dyrt om man inte kan behärska sig. Det kunde jag bara lite idag.
Jag köpte en Skogsclematis som jag planterade vid vårt uterum. Den ska förhoppningsvis växa upp och täcka delar av sidan ut mot vägen.

Bildresultat för skogsklematis
Skogsclematis



Vidare köpte jag en buskros Marguerite Hilling. En rosa buskros som är en mutant med min ros Nevada. Jag köpte också en marktäckande enkel ros - Tummelisa


Bildresultat för tummelisa ros
Tummelisa
Buskros 'Marguerite Hilling'
Marguerite Hilling
Nu är de planterade och det är bara att vänta och hoppas. Ja, jag måste väl vattna lite emellanåt också.

Hönsen bara ruggar och ruggar. Nu måste vi försöka få i dom lite vitaminer så de kommer tillbaka i produktion igen. Häromdagen blev jag tvungen att köpa ägg för första gången på jättelänge.

I övrigt så är det nya golvet i köket klart och ett nytt golv blev inlagt igår av käre maken. Han körde med återbruk - brädor från det gamla köksgolvet kom väl till pass i hallen.

Vårt nya köksgolv. Jag gillar det!
Jag har också varit i Svärdsjö och hälsat på. Baroaá ville att jag skulle göra pannkakor och jag trodde att det skulle bli vår lunch men det tyckte dom inte utan de fixade till Kebabtallrikar - stora som sjutton. Sen skulle vi äta pannkakor med jordgubbar och glass.
Jag var som vanligt jättemätt när jag åkte hemåt.
Rittal har fått en trehjuling och en cykelhjälm
Här samsas svensk och turkisk matlagning


En Kebabtallrik menad för 1 person ??!!!
 
  • "Den mot vars huvud du ska knäcka kokosnöten, står aldrig still." Nigerianskt ordspråk
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar