lördag 12 maj 2018

Kärt besök

Årets första åskväder passerade snabbt igår. Tyvärr var det precis när jag hade främmande från Svärdsjö. "Min" syriska familj kom och hälsade på och jag tänkte att vi kunde sitta under äppelträdet och fika. Nu blev det inte så men det var fantastiskt roligt att få ha dom på besök.
Jag hör att de längtar upp till dom här trakterna. Siljansnäs, Insjön eller Leksand och att dom gärna skulle vilja flytta hit.
Dottern Rittal var inte alls blyg idag utan busade med pappa och lekte "vilken hand" med oss alla. Vi konverserar nu med en blandning av svengelska och det fungerar perfekt. Svenskan kommer sakta men säker.

Det har ju varit mycket sorkar i vinter och jag trodde att jag varit förskonad men nu visar det sig att de ätit av min stora blå Jackmanii-Clematis, min röda Södertälje-Clematis och en till som jag inte vet namnet på. Jäkla djur. Tur det finns plantskolor i närheten där man kan fylla på förrådet.

Vår trädgårdsmöbel är utflyttad och vi har ätit vår första måltid utomhus. Underbart.
  • "Det finns ingen väg till fred - fred är vägen." A.J Muste 1885 - 1967. Holländsk präst.
Vi hörs!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar