söndag 22 april 2018

Trappor

Tillbaka från vår tripp till Madeira, kan jag bara konstatera ett par saker:
Våren har kommit till Almo med allt vad det innebär. Hänga tvätt utomhus till exempel, och jag har himla ont i mina fötter och vader.
Jag vet ju att det går över och jag vet också vad det beror på. Madeira är backigt! Det är en fantastiskt vacker ö men det är också stora höjdskillnader - överallt.
Jag har varit lite fascinerad av trappor och då speciellt gamla stentrappor, men nu vete sjutton. Nu är jag så trött på trappor så usch då.
 
 
Vi har haft det otroligt bra. Bra väder, många upplevelser och god mat/gott vin  men nu har vi sett den ön några gånger så nu får det vara bra. Vi får titta på alla bilder vi har och minnas tillbaka.

Här hemma är det just nu härligt. Nästan all snö har smält på gården och jag kan gå runt i trädgården och drömma om vad jag ska plantera. Naturligtvis köpte jag med en del lökar hem men det ska jag plantera i krukor så de kan förvaras inomhus i vinter.
Det fanns i alla fall soffor att vila sig på
  • "Det är inte kul att ta medicin men att ha kul är bra medicin" Svenskt talesätt
Vi hörs!
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar