lördag 28 april 2018

Ny energi

Resan till Madeira gjorde susen för min energi. Från att tidigare känt mig less på nästan allt så har energin återvänt med allt som det innebär.
Det känns till och med roligt att torka fönster. Då förstår ni kanske. Vädret har ju också bidragit,sol men framför allt ingen snö.
Jag har plockat bort lite gamla Amaryllisar som blommade så fint i julas. Nu ska de få vila i blomrummet fram tills dess att jag kan plantera ut dom i skuggan under sommaren. Här hemma köper man ju mellan 1 och 5 lökar och är jättelycklig när de blommar samtidigt. Under en promenad nere på Madeira, passerade vi den här rabatten.
I en av parkerna i Funchal fann vi den här rabatten
full men Amaryllis.
Lika som med Clivia. Man har kanske 1 exemplar som man vårdar ömt och den blommar kanske 1 gång per år.
Clivia eller Mönjelilja i den Tropiska trädgården Monte
Jag köpte hem 2 Cliviaplantor som jag ska försöka få att blomma. Det visar sig hur det går.
Har också köpt 3 st Neriumplantor. Jag har tagit massor med skott när vi varit i Grekland men de vill sig inte. Nu var det väl sjutton om de inte ska ta sig.
Bildresultat för nerium oleander
Nerium oleander

  • "Alla vägar som inte utgår från hjärtat slutar olyckligt." Okänd
Vi hörs!
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar