söndag 12 november 2017

Första snön


I går lördag, var jag på mitt månatliga besök i Svärdsjö hos familjen Hameed.
Det snöade blötsnö när vi vaknade och maken som är snäll, han klev upp och bytte däck på min bil. Det var nog tur det för mellan Almo och Grytnäs så var det "snorigt" och med blötsnö på sidorna. Hela vägen mot Rättvik och sedan mot Falun så regnade det men med inslag av lite snö.

Jag kom fram ganska sent men Ehab hade förberett lunch. Grillen på balkongen var igång och i köket så gjordes kebabspett, grönsaksspett, grillspett på nötkött och sallader.
Baroa´as moster med 3 barn var där också och det var ett väldigt pratande där vi samsades i köket.
Alla går i skolan SFI nu och de hade många frågor om svenska språket och svenska grammatiken.
Baroa´a var verkligen duktig och det står inte på förrän hon pratar svenska ganska obehindrat.
Grillspett och Tabulleh
Kebabspett och sallad
Grillad kyckling
Stora rädisor - fantastiskt goda
Grillspett med tomater och gul lök

Efter en fantastisk måltid (som alltid) så tackade jag för mig och åkte hemåt.
  • "Man äter inte bättre än man kokar." Norskt talesätt
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar