onsdag 20 april 2011

Påskförkylning

Värmen har kommit till Almo by och jag uppmanar barnbarnen att behålla jackan på för man ska svettas in sommaren (snusförnuftiga farmor). Själv lyssnar jag inte alls och gör precis tvärtom - när inte barnen ser mig.
Detta resulterar naturligtvis i en rejäl förkylning med allt vad det innebär med huvudvärk, rinnande ögon, halsont och.......ja,ja ni vet allihop hur det är. Maken B har flyttat ut ur sovrummet för att kunna sova. Han påstår att jag SNARKAR. Jag får väl tro honom den här gången då.
2 av barnbarnen var hos oss en förmiddag och vi passade på att ta en förmiddagsfika ute i solen, "Musit" sa lilla Yavanna 2 år och visst är det det. Katten Nils tycker det han också bara han får bestämma själv när han ska gosa med barnen.
Har börjat flytta ut en del växter i växthuset. Måste ha frostvakten påslagen för det kan ju bli kyliga nätter men det är så skönt att kunna ge blommorna lite riktig sol. Många pelargoner tar jag in och passar på att njuta av deras blomning fram till dess det är tid att sätta ut dem i krukor.

I går sådde jag Hängluktärt, vanlig luktärt, Dofttagetes och Kryddtagetes. Zinniafröna har grott så fint och står i växthuset tillsammans med tomater, gurka, Doroteablomma, Törnrosas kjortel, Chrysantemum och Aster. Nu vill jag önska alla en riktigt lugn och skön Påsk. Hoppas vi ses efter helgen.

2 kommentarer:

  1. Javisst är det underbart när man får sätta fingrarna i jorden. Jag har fått fullt med bett??? eller vad det är på benen, har fått så de senaste åren och det kliar fruktansvärt, jordloppor eller? =)
    Ha en skön Påsk!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  2. Visst ser det 'musit' ut med barnbarnen.
    Hoppas du mår mycket bättre nu!

    SvaraRadera