fredag 6 september 2024

Värmebölja

 SMHI hade rätt om värmeböljan. Förmiddagarna är dimmiga och fuktiga med eftermiddagarna.....I går var det 32 grader varmt. Jag hade bestämt mig för att äntligen fixa lite i trädgården men det blev inte så mycket. Värmen höll på att ta kål på mig. Ja,ja men nu skall det visst vända igen. Det känns faktiskt lite fel med så varmt väder när det egentligen ska vara dagar med frisk, hög luft.

 19 tips för att njuta mer av hösten | iform.se

I går gjorde jag lite tomatketchup. Min mamma gjorde oftast sin egen ketchup på tomater, lök, äpple, spansk peppar, kanel,ättika, socker, salt och cayennepeppar. Jag tyckte det kunde vara ide att göra en sats nu när det finns så mycket äpplen. Den blev riktigt god.

I morgon blir det en utflykt tillsammans med makens kusin och hans fru. Vi beger oss upp till Fryksås med dess fantastiska utsikt. 

 Fryksås fäbod | Visit Dalarna

Lagom till älgjaktstider får vi 3 st nya 3-glasfönster som ska bytas på nedervåningen. Sen har vi 3-glas på hela den våningen. Ska bli spännande att se om det gör nånting med elförbrukningen.

Nu ska jag koka en kopp kaffe innan jag beger mig till simhallen för ett pass vattengympa.

  • "Prisa ej dag förrän sol gått ner." Hávamál (den höges - Odens, sång) en dikt i den poetiska Eddan
     

Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar