fredag 16 februari 2024

Nu är vi där igen

 Det börjar bli lite jobbigt det här med snö/regn varvat. I natt började nederbörden som snö men övergick till regn och i eftermiddag ska den övergå till kallare och snö . Inget att göra nåt åt, bara att gilla läget - ett mantra som man får upprepa varje dag nästan.

Jag har gjort lite experiment med några såddar. Dels lite grönsaker och dels luktärtor. Grönsakerna är sådda i lådor och står tillsammans i en stor plastlåda med lock - utomhus. Det ska börja gro i de små lådorna i början av april vilket visar sig. Luktärtrna har jag lagt på fuktat papper som jag stoppat ner i ett par glasburkar och ställt ute i kylan. De ska börja visa tecken på liv i slutet av mars början av april. För säkerhets skull så har jag sparat lite frön som jag ska så, som jag brukat att göra de senaste åren.


Jag fick en faktura från transportstyrelsen idag på så kallad "infrastrukturavgift" på 5,00 kronor. Betalar jag inte i tid får jag en straffavgift på 300,00 kronor. Man påstår att jag åkt över en bro i Motala den 11 januari 2024. Underligt, men det är ju en summa (5,00) man inte gärna bråkar om.

Katten Nils är väldigt rastlös i det här vädret. Antingen är det för kallt eller också är det för blött. För att då få uppmärksamhet så lägger han sig mitt framför TV-rutan eller också på skrivaren till datorn. Han älskar däremot när det snöar (torr snö) för då är husse ute och skottar och leker lite med honom.

  • "Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några". Veikko Koskenniemi 1885-1962 Finländsk författare och litteraturhistoriker.
Vi hörs!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar