onsdag 3 januari 2024

Nytt År

 Ja, så har då både jul och nyår passerat. För våran del har det varit mycket lugna och sköna helger. Juldagsmorgonen var jag kyrkvärd på julottan i Siljansnäs kyrka och den är som alltid mycket vacker och fridfull.

 


Fridfullt är det tyvärr inte ute i världen. Pirater härjar utanför Afrikas kust. Krig i Ukraina och krig i Palestina/Israel. Stackars folk!

Här hemma är det kallt. Just nu minus 10 grader och blåsigt men till helgen har man lovat ännu kallare, ner till minus 25 kan det bli. Norrland har ju ner under minus 40, så vi är lyckligt lottade ändå. Riktigt mycket snö har vi också fått så nu har vi en by som ser ut som ett riktigt julkort.

Våran katt Nisse/Kurt är ute nästan som vanligt. Lite kortare vistelse ute blir det förstås men nog ska han vara ute. Allra bäst tycker han om när husse också är ute och skottar då är han nöjd. Just nu när jag sitter och skriver detta (kl- 22.29 och minus 10 grader) så är han ute. Hoppas han ska in innan jag går och lägger mig annars är det svårt att komma till ro.

Ser ni julkatten?

Julmaten är uppäten och jag har börjat ta bort lite julpynt - ganska skönt tycker jag.

  • "Det har aldrig funnits ett gott krig eller en dålig fred." Benjamin Franklin 1706 - 1790. Naturforskare, uppfinnare och statsman (USA)
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar