onsdag 1 november 2023

November månad

 Jaha, så blev det november och med det så kom snön. Jag hann precis ta upp jordärtskockorna ur jorden och få ner dom i källaren, åka upp till skogen och ta lite granris och mossa till mina blomlådor utomhus. Vårat mellersta barnbarn Noah bytte till vinterdäck på min bil…..och så kom snön, och blåsten och det blev riktigt ruggigt kallt. Halkan på vägarna kom också som ett brev på posten. I alla fall på de mindre vägarna, på riksvägen mot Borlänge är det bara skitigt.

Jordärtskockor


Köpte  en så fin krans att sätta på ytterdörren. Fåglarna tyckte det röda ”äpplet” såg gott ut så de smakade lite på det. Nu får jag nog byta ut äpplet mot en röd julgranskula istället.


 I morgon tänkte jag baka en vörtlimpa och gå igenom och rensa frysarna. Det ska bli spännande.
  • Gör små saker med stor kärlek
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar