söndag 15 augusti 2021

Extremt kontra normalt

 Halva augusti har gått. Sommarhettan har övergått till en mera (för oss) naturlig temperatur, och tänk att det tycker jag är skönt. Det är underbart att komma ner till värmen, få bada mycket, gå ut och äta och slippa tänka på de vardagssysslor som finns hemma på gården, men att ha det så här hemma är inte skönt. I alla fall enligt min mening.

"Inte ett moln så långt ögat kan se"

Jag pratade med min väninna i Grekland (ön Spetses) och hon tyckte att det var alldeles för varmt. Ca. +38 grader dygnet runt. Som tur är brann det inte på ön vilket det gjort några gånger tidigare men bränderna runt om i Grekland är illa nog.

Barnen har börjat på sina jobb och barnbarnen börjar skolan i morgon. Vardagen blir mer och mer påtaglig.

I Hansgården har det skett en del förändringar. Maken har rivit ett ute-förråd och vi har kunnat sortera ut en hel del skräp. Tänk vad man samlar på sig på ställen som ligger lite i skymundan. Nu får det bli några vändor till återvinningscentralen, sen hoppas jag det dröjer lite tills vi gör nästa rusch. 

Bildresultat för köra skräp med släpvagn
Inte riktigt så här mycket


 Svärfars ställe i Ejen ligger hos Lantmäteriet för delning och där ska vi göra klart innan försäljning. Tack och lov har vi redan gjort en del så det är inte så värst mycket kvar.

I eftermiddag ska jag vara kyrkvärd. Vi ska vara nere vid båthuset i Siljansnäs. Troligen är det en av de sista friluftsgudstjänsterna för den här säsongen. Vädret är lite för nyckfullt så här in på sensommaren/hösten. 

  • "Idén är en tanke som blivit bestående". Henri Bergson 1859 - 1941. Fransk fikosof. Nobels litteraturpris 1927.
Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar