tisdag 11 augusti 2020

Augustivärme

 

Det har blivit varmt igen - i alla fall på dagarna. Nätterna är skönt svala, likaså morgnarna. Det är väl lite typiskt nu när semestrarna är slut och skolorna ska börja. Jag och maken behöver inte tänka på det. Vi kör på lika året runt. Nu på torsdag ska vi i alla fall ta med barnbarnen på en hemlig resa tillsammans med vår dotter, deras faster. Den resan hoppas jag ska bli uppskattad.

Jag plockade de första tomaterna nyss. Som godis ungefär och mer kommer på min tomatstolpe. Blommorna växer så det knakar och jag kan bjuda grannar och besökande en bukett. 


Växthuset var jag på väg att rensa ur och göra en stortvätt på men det får vänta nån vecka, gurkorna växer fortfarande.

Huset i Tibble är tömt och urstädat. Jag och maken har kört hem ett lass ved och det blir troligen ett lass till.

När man bor som vi i en gammal jordbruksfastighet så känns ved som en rikedom. Ungefär som potatis i jordkällaren och hö på höskullen.

  • ”Den som försöker inbilla unga människor att det finns någon annan väg till rikedom än slit och sparsamhet är en lymmel och bedragare” Benjamin Franklin 1706 - 1790. Amerikansk statsman, författare och vetenskapsman.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar