söndag 26 juli 2020

Fullt upp

Veckan som gått har det varit fullt upp. Nåja, för en pensionär i alla fall. Jag har givit mig hän åt några av landen på gården. De var helt igenväxta men efter 3 dagars idogt arbete så ser jag i alla fall jorden.
Trädgårdsarbete | Gräsklippning | Sopning av gångar | Häckklippning
Maken har fått vara till hands med spaden och flyttat en del växter och grävt bort en del andra. Nu går jag bara runt och ser på hur fint det blev. Ytterligare arbete i trädgården finns att göra. Dels i växthuset och dels i blomrummet. Det är riktigt skönt att ha nåt att göra i dessa tider och man behöver inte stressa heller så det känns egentligen inte som nåt påtvingat.
En sån här pall är beställd. Bra att ha för stela knän och stela tanter
 Svärfars hus i Tibble är nu sålt och vi ska väl lägga sista handen vid de saker som är kvar i huset. Min svägerska har lagt ut mycket på nätet och fått det sålt, så det är inte så mycket kvar faktiskt. Det känns skönt att det projektet är klart. Nu är det "bara" huset i Ejen kvar. Vi får väl koncentrera oss på det nu.
Nästa hemliga resa är planerad men inget datum bestämt. Det blir nog en lite kortare tur än den vi var på senast.
  • "Belöningen av att ha gjort en sak bra är att ha gjort den." Ralph Waldo Emerson 1803 - 1882. Amerikansk filosof
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar