torsdag 27 september 2018

Folk

Jag tycker om att möta olika människor. I lagom dos. Ibland kan det ju bli lite för mycket, men för det mesta tycker jag det är intressant. I alla fall om man kan börja prata med dom.
 Språket kan ju sätta käppar i hjulen ibland men med en blandning av kroppsspråk, svenska, engelska och ibland lite tyska och franska, så brukar det reda sig.

Jag och maken hittade en supertrevlig liten restaurang strax bredvid hotellet där vi bodde på Rhodos. Varje kväll runt 18 - 18.30 när vi gick dit för att äta, så satt det 2 engelska damer där, De drack "Coca-Cola". det såg då så ut eftersom burkarna stod på bordet. men jag undrar jag......de blev fnissigare och gladare för varje klunk de tog. Ungefär samtidigt med oss så kom så kom det två herrar från Holland. De var ett par och den ena av dom var från Filippinerna och hade fantastiskt snygga kläder varje kväll samt mycket smycken. Den andra var från Holland och gjorde ett ganska alldagligt uttryck.

Det var väldigt trevligt att prata med dom. De var mycket beresta och planerade nu som bäst en resa till Filippinerna till nästa vår.
Vår sista kväll på Rhodos blev vi överraskade av att de dansade när vi kom till restaurangen. De lyssnade på en grekisk artist som - enligt dom själva - "var både snygg och kunde sjunga".
Så de engelska damerna och jag och maken fick bevittna en spontan grekisk dans till maten. Jättetrevligt. Man blir glad av folk som bjuder på sig själva.
  • "Den mest förvirrade uppmaning man kan få är att uppföra sig som folk." Stig Johansson. Svensk aforistiker.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar