söndag 14 januari 2018

Vackert vinterväder

Vintern fortsätter att visa upp sitt vackraste ansikte. Visserligen har det varit lite kallt, men hellre det än snöslask.
Man måste ju försöka se lite positivt på tillvaron, så när det var så här kallt så passade jag på att frosta av frysen inne. Perfekt att ställa ut det frysta på verandan och så fixa frysen.
Clas Ohlsson har så bra "blöjor" just anpassade för detta ändamål. Man lägger bara "blöjan" längst ner i frysen, ställer in en skål med hett vatten och så sköter det sig själv. När frysen är avfrostad så är "blöjan" full av vatten och bara att lyfta ut. Inget vatten som rinner ut på golvet. Perfekt.

Jag var på Granngården häromdagen och konstaterade att det snart är dags för den första frösådden. De hade fått hem - i alla fall grönsaksfröer. Sådana som man kan så tidigt och som ska ställas ut i kylan lite innan de börjar gro. Jag måste sätta mig ner och fundera på vad jag ska ha i mina odlingslådor i år. Det börjar kanske bli dags. Men någon vecka till kan man bara njuta av vår vackra vinternatur. Det är inte dumt det heller.
  • "Om vi ingen vinter hade skulle våren inte vara så angenäm. Om vi inte mötte motstånd skulle aldrig välståndet vara så välkommet." Anne  Bradstreet 1612 - 1672. Engelsk författare.
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar