torsdag 29 juni 2017

Pioner

Vi har haft en riktigt fin vecka. Sol men inte så värst varmt. Jag pratade med min väninna på Spetses i Grekland i går och där hade de 40 grader och hon tyckte det var riktigt drygt. Det skulle visst hålla i sig ett tag också. När jag berättade för henne att vi hade + 8 grader på morgonen så sa hon att de nästan inte hade så kallt ens på vintern.
Det har varit perfekt väder att rensa rabatter i och nu börjar de flesta på att se riktigt skapliga ut. En rabatt däremot är jag beredd att låta växa igen. I alla fall så kändes det så häromdagen när jag började rensa. Vi får väl se hur det känns nästa år.
Just nu är det pionerna som är mest spektakulära i Hansgårdens trädgård. 3 sorter blommar för fullt och ytterligare 2 har knoppar. Ja, naturligtvis blommar min Paradisbuske också och den går inte av för hackor. Stor och med en överdådig blomning. Vackert.

  • "Allt är väl på rätt årstid." Engelskt ordspråk
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar