fredag 28 mars 2014

En andante-dag

En dag där ingenting var uppbokat. Det kändes jätteskönt och jag tog det verkligen lugnt på förmiddagen. Tvättade lite, för det är ju bäst att passa på när vädret är som det är, och pysslade lite med en del krukväxter.
Resten av dagen har gått i precis samma anda och tempo - Andante. (gående lugnt)

Tekniken är ju fantastisk det kan vi väl alla hålla med om men tänk vad lätt man retar sig på den. Jag skulle gå in på Apotekets hemsida för att titta efter om makens sockersprutor hade kommit in.
Man måste ju logga in sig och där satt jag och väntade 5 minuter innan jag fick välja hur jag skulle logga in mig. Jag valde "Bank-ID" och fick vänta ytterligare 5 minuter innan rutan där jag ska skriva in mitt bank-id, kom upp. Så där höll det på och jag satt där och tittade på den lilla ringen som snurrar och snurrar.
Jodå jag kom in till slut men att man kan bli så trött på teknik, teknik som inte fanns för några år sedan. Då hade jag blivit tvungen att åka in till Leksand för att kolla och det hade ju tagit ännu längre tid.
  • "Underskatta inte värdet av att göra Ingenting, av att bara ströva omkring alldeles ensam, lyssna på allt som man inte kan höra och bara ha det bra." Nalle Puh
Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar